Czym zajmuje się Event Planner - poznaj specyfikę zawodu
Praca Event Plannera nie należy do najłatwiejszych zadań. Konieczność realizacji pomysłów klientów, nawet tych najbardziej spektakularnych oraz dbałość o każdy detal przedsięwzięcia to poważne wyzwanie, któremu należy sprostać. To jednak doskonały kierunek rozwoju zawodowego dla osób otwartych, kreatywnych i nielubiących nudy. Czym zajmuje się EventPlanner i jak wygląda jego praca?
Specjalista od zadań specjalnych, czyli czym zajmuje się Event Planner?
Event Planner to osoba, która od podstaw planuje, organizuje i koordynuje wydarzenie oraz nadzoruje jego przebieg tak, by wszystko działo się zgodnie z planem. Tacy konsultanci są w stanie kompleksowo zaplanować i zorganizować każdą imprezę – od pojawienia się pomysłu, przez jego wdrożenie w życie, aż po troskę o całe zaplecze, składające się na ostateczny efekt. Ze wsparcia Event Plannera korzystają bardzo często pary młode, zarówno w trakcie ślubów, jak i zaręczyn. Nic dziwnego, bowiem coraz większym zainteresowaniem cieszą się śluby w plenerze, a organizacja takiego przedsięwzięcia nie należy do łatwych zadań. Efektem współpracy są z kolei niezapomniane uroczystości na plaży lub zaręczyny na jachtach, choć profesjonalny Event Planner może zorganizować również urodziny, imprezę firmową czy inne spotkanie okolicznościowe.
Jakie umiejętności powinien posiadać dobry Event Planner?
Dobry Event Planner powinien cechować się wieloma umiejętnościami, które pomagają w realizacji różnego rodzaju przedsięwzięć. Przede wszystkim będzie to empatia i umiejętność słuchania klientów, co przekłada się na sprawną realizację ich zamierzeń. Jednak organizator wydarzeń musi również cechować się niebagatelną kreatywnością, pomysłowością i umiejętnością pracy pod presją czasu. Nie bez znaczenia pozostaje też umiejętność racjonalnego zarządzania budżetem, zdolność przewidywania ewentualnych komplikacji i odporność na stres, która pozwoli na szybkie działanie i podejmowanie trafnych decyzji, gdy emocje biorą górę, a sytuacja wymyka się spod kontroli. Całość powinna uzupełniać wyobraźnia przestrzenna i zmysł artystyczny, pozwalający tworzyć wyjątkowe dekoracje, stanowiące tło najważniejszych wydarzeń.
Czy Event Planner zajmuje się wyłącznie ślubami?
Wbrew pozorom, Event Planner nie zajmuje się wyłącznie organizacją nietypowych zaręczyn i ślubów, zapadających w pamięć już na zawsze. Taka współpraca sprawdza się bowiem znakomicie również w przypadku innych wydarzeń lub uroczystości, które organizujemy dla rodziny lub przyjaciół. To doskonałe rozwiązanie, chociażby w przypadku wieczorów panieńskich lub kawalerskich, ale również i urodzin, które wcale nie muszą być nudne! Event Planner zadba o całe tło przedsięwzięcia, zapewni stosowną dekorację, dostosowaną do wymogów klientów oraz będzie cennym źródłem inspiracji dla tych, którym brakuje własnych pomysłów. Należy pamiętać również, że organizacja imprez to proces rozciągnięty w czasie, zwłaszcza jeśli wymaga ona niestandardowych rozwiązań. Dlatego też warto nawiązać współpracę stosunkowo wcześnie, by zbyt szybki upływ czasu nie utrudnił realizacji planów.
Kto może zostać Event Plannerem?
Aby zostać Event Plannerem, nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów czy kierunków zawodowych. Niemniej jednak to właśnie szkolenia i kursy pozwalają rozwijać wiedzę i kompleksowo wzbogacać posiadane umiejętności. Nie bez znaczenia będzie również uczestnictwo w targach branżowych, prezentujących nowoczesne rozwiązania w dziedzinie organizacji wydarzeń o różnym charakterze. Kluczowa będzie jednak z pewnością odpowiednia organizacja, zdolność sprawnego nadzorowania i koordynowania imprez oraz kompetencje społeczne, przekładające się na umiejętność kontaktu z klientami i tworzenia ofert, w odpowiedzi na ich zindywidualizowane potrzeby.
lub dodaj komentarz jako gość
-
Ten komentarz czeka na zatwierdzenie (jest widoczny tylko dla Ciebie).· 8 miesięcy temuOj, dopiero teraz dowiedziałam się o tym, kim jest event planner i muszę przyznać, że całkiem mnie to zaskoczyło. Nigdy nie słyszałam o takim zawodzie, a tu proszę, ludzie organizują imprezy zawodowo. Myślałam, że to tylko rodzina się takimi rzeczami zajmuje. Ciekawe!
Najpopularniejsze wpisy:
-
Jak wygląda praca sprzątaczki?
-
Kiedy potrzebna jest szafa na wymiar?
-
Jak wygląda praca psychologa?
-
Praca psiego behawiorysty, zoopsychologa - Dla kogo jest ten zawód?
-
Cechy charakteryzujące "przedszkolankę"
Najnowsze wpisy:
-
Czym zajmuje się medycyna pracy? Przewodnik dla pracodawców i pracowników
-
Dentysta a stomatolog - jaka jest różnica?
-
Jak wygląda praca jako kierowca pomocy drogowej? Co należy do obowiązków?
-
Jakie umiejętności powinien posiadać wulkanizator? Poznaj tajniki pracy w tym zawodzie!
-
Jak wygląda praca w firmie przeprowadzkowej we Wrocławiu?